Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Dieta flexitariana

27 Ianuarie 2014

Dieta flexitariana este un regim de slabit echilibrat, sanatos si foarte usor de tinut. Se adreseaza persoanelor dornice sa acorde o pondere mai mare legumelor si fructelor in alimentatia lor, fara eliminarea completa a consumului de carne din meniu. Iata ce cale de compromis intre carne si vegetale propune dieta si ce rezultate de slabire ofera acestor persoane pentru a se mentine suple si sanatoase in fiecare zi!

femeie-salata

Ce este dieta flexitariana?

Dieta flexitariana a fost conceputa de nutritionistul american Dawn Jackson Blatner. Desi este considerata de multi un regim vegetarian, in realitate meniul nu exclude carnea. Dieta ofera astfel sansa persoanelor dependente de produse animale sa o tina fara probleme. Ideea principala a autorului este ca daca vegetalele se regasesc intr-o proportie mai mare decat produsele din carne in meniul zilnic, se scade mai repede in greutate, fara frustrari, regrete si restrictii majore.

Ce alimente poti manca?

Autorul dietei propune introducerea in meniu a 5 categorii importante de alimente:

  • alternative la carne, pentru compensarea proteinelor si a altor substante nutritive pierdute in urma reducerii consumului produselor animale - tofu, oleaginoase, oua, fasole, linte;
  • fructe si legume;
  • lactate cu continut scazut de grasimi;
  • cereale integrale;
  • indulcitori naturali - ierburi aromatice si condimente dulci, sirop de agave sau de artar, miere etc.

Toate aceste categorii trebuie combinate in mod echilibrat in meniul zilnic. Se recomanda consumul in stare cat mai naturala a alimentelor, dar nu se exclude posibilitatea prepararii termice a acestora prin metode sanatoase de gatit - aburi, coacere, fierbere.

Care este planul acestui regim?

Dieta propune un plan de 5 saptamani, cu un aport caloric zilnic care se contureaza in jurul a 1500 de calorii. Autorul propune 5 mese pe zi - 3 principale si 2 gustari -, care desi sunt hipocalorice, ofera nutrientii necesari pentru instalarea senzatiei de satietate si energizarea organismului.

Impartirea caloriilor intre mesele principale se face astfel:

  • mic dejun - 300 calorii;
  • pranz - 400 calorii;
  • cina - 500 calorii.

Cele doua gustari vor insuma aproximativ 300 de calorii, cate 150 pentru fiecare. Pentru a-ti da seama ca dieta flexitariana nu este restrictiva si ca iti permite sa consumi si alimentele tale preferate, iata cum ar putea arata un exemplu de meniu zilnic:  

Mic dejun: paine integrala prajita cu unt de arahide si un mar

Gustare 1: o felie de pizza sau o portie de popcorn

Pranz: salata de legume cu linte si lipie sau focaccia

Gustare 2: spuma de ciocolata cu fructe de padure sau o felie de pandispan

Cina: orez brun cu sparanghel si cateva fructe oleaginoase.

Cum functioneaza dieta si cat slabesti?

Nutritionistul american s-a bazat, in conceperea regimului de slabit, pe rezultatele mai multor studii care atestau ca vegetarienii tind sa slabeasca mai repede decat carnivorii. Cu toate acestea, autorul a reusit sa combine cele doua preferinte alimentare majore, astfel incat sa reduca frustrarile si restrictiile severe care sunt, de obicei, resimtite intr-o cura de slabire.

Nu se poate estima un numar exact de kilograme care se pot pierde tinand aceasta dieta, insa potrivit statisticilor, se pot slabi, in medie, aproximativ 7 kilograme in cele 5 saptamani de regim. Numarul acestora poate varia in functie de mai multi factori - varsta, greutate, nivel de activitate fizica etc. -, insa efectul de slabire este garantat.

Pe langa slabire, dieta ofera si alte beneficii pentru sanatate, care sporesc longevitatea:

  • stimuleaza tranzitul intestinal lent;
  • detoxifica organismul;
  • regleaza nivelul colesterolului din sange si previne afectiunile cardiovasculare.

Potrivit cercetatorilor, persoanele care integreaza aceasta dieta in stilul lor de viata pot trai cu aproape 3.5 ani mai mult decat cele care nu tin acest regim.  

Ai tinut vreodata dieta flexitariana? Ti se pare flexibila? Crezi ca este dificil sa renunti la o mare parte din mesele de carne sau ca acestea pot fi substituite cu succes cu variante vegetale? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul