Get Adobe Flash player

Dieta Dukan

09 Iulie 2013

Dieta Dukan

Dieta Dukan este un regim de slabit care se bazeaza pe consumul aproape exclusiv de alimente bogate in proteine. In acelasi timp ea limiteaza consumul de preparate care contin carbohidrati – adica fructe, legume cu amidon sau cereale integrale. Este un regim recomandat si mamicilor care vor sa slabeasca dupa nastere.

Etapele dietei Dukan

Dieta Dukan este impartita in 4 faze, fiecare cu specificul si regulile ei. Primele 2 etape sunt considerate cele in care se slabeste, iar ultimele 2 au ca obiectiv mentinerea greutatii obtinute.

 

Faza de atac

 

Aceasta este considerata startul dietei si este numita si etapa proteinelor pure. Ea dureaza intre 3 si 10 zile, in functie de cat vrei sa slabesti.

 

carne_dieta_dukan

Se bazeaza pe consumul de alimente bogate in proteine (oua, peste, carne de pasare, lactate degresate, fructe de mare) care pot fi asezonate cu mirodenii si condimente care nu contin grasimi ca otet, mustar, sare, zarzavaturi si condimente picante.

 

In aceasta faza se beau doar produse fara calorii – apa, cafea, ceai sau suc de dieta.

In plus, poti adauga 1 lingura si jumatate de fulgi de ovaz in fiecare zi. Acesta ajuta la combaterea constipatiei, unul dintre dezavantajele acestei diete.

Remedii naturale cu efecte rapide

Faza alternativa

 

In aceasta etapa a dietei se pastreaza toate alimentele din proteine pure si se adauga si proteine vegetale din legume care nu contin amidon. Acestea se alterneaza atunci cand sunt consumate.

 

legume_dieta_dukan

Printre alimentele permise in aceasta faza se numara salata verde, spanacul, telina, castravetele, sparanghelul, broccoli, varza, conopida, ridichile, ceapa, ciupercile, prazul, feniculul, dovleceii, vinetele si rosia. Ele pot fi consumate crude, la aburi, in supe sau pe gratar.

 

Planul acestei faze este tinut atatea zile cat doresti sa slabesti. Atunci cand ai slabit kilogramele pe care ti le-ai propus de la aceasta faza te opresti si treci la urmatoarea etapa. Nutritionistii sustin ca te poti astepta sa slabesti cam 1 kilogram pe saptamana in aceasta perioada.

Legumele care contin amidon si trebuie evitate sunt orezul, porumbul, mazarea, fasolea, lintea sau avocado.

Este important sa continui cu cerealele de ovaz si in aceasta perioada si sa maresti aportul la 3 linguri pe zi.

 

Este bine sa consumi, in aceasta etapa si legume: rosii, castraveti, varza, telina, spanac. Legumele le poti prepara in mai multe moduri: raw, in salate, la aburi si in supe.

 

Alimente interzise

 

Fainoase

Cartofi

Orez

Morcov

Porumb

 

Faza de consolidare

 

Este considerata etapa de mentinere a greutatii obtinute. Aceasta incepe atunci cand ti-ai atins obiectivul si ai slabit cat ti-ai dorit in primele 2 faze.

In aceasta perioada vei manca la fel ca in faza alternativa doar ca vei putea adauga o portie de fructe si 2 felii de paine din cereale integrale pe zi. De asemenea, ai voie sa mai consumi si o portie de carbohidrati pe saptamana (paste, cartofi, mazare, orez etc.).

Timpul alocat etapei de consolidare se calculeaza astfel: la fiecare kilogram pierdut in primele 2 faze se stau 10 de consolidare. Astfel, daca ai slabit 10 kilograme in primele 2 etape, trebuie sa urmezi 100 de zile de consolidare.

Faza de stabilizare

 

In aceasta faza se stabileste de fapt regimul alimentar pe care il vei consuma cu regularitate. Nu mai e vorba de o dieta, ci de un stil de viata.

Specialistii sustin ca poti sa revii la obiceiurile culinare de odinioara, insa cu multa precautie si fara a exagera. Cel mai indicat este sa pastrezi recomandarile si ghidul alimentar specific etapei de consolidare in alegerile pe care le vei face de la acest punct incolo.

Iata o lista cu alimente pe care este bine sa le ai in vedere in alegerea meniului fiecarei zile:

  • vita slaba;
  • sunca slaba de pasare;
  • iepure;
  • ficat de pasare;
  • piept de pui;
  • curcan;
  • peste;
  • fructe de mare;
  • iaurt fara grasimi;
  • branza cottage fara grasimi;
  • lapte degresat;
  • albusuri de ou;
  • tofu;
  • legume verzi;
  • ceapa;
  • mirodenii si condimente;
  • mustar fara zahar (si seminte de mustar);
  • ketchup fara zahar;
  • cafea;
  • ceai;
  • stevie.

Care sunt riscurile acestei diete?

  • este destul de restrictiva si presupune eliminarea unor alimente sanatoase ca fructele, granele, unele legume si nucile sau alunele;
  • unele persoane nu raspund bine la dietele cu un continut scazut de carbohidrati si pot manifesta oboseala si schimbari de dispozitie bruste;
  • este bine sa consulti un medic inainte de a incepe dieta;

  • pot aparea efecte secundare ca durerile de cap, respiratia urat mirositoare si constipatia;
  • este contraindicata la persoane care sufera sau au avut boli ca guta, colestrol ridicat, boli ale rinichilor sau tulburari alimentare;

  • incurajeaza consumul ndulcitorilor artificiali si al sucurilor fara zahar.

Articole recomandate

COMENTARII