Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

 5 sfaturi importante pentru sanatatea copilului tau

25 Mai 2017

Advertisement

O stare de sanatate buna se mentine printr-o imunitate puternica, iar calea spre un sistem imunitar capabil sa combata diferite infectii incepe prin alaptare. Inca din prima zi de viata, bebelusul primeste, prin laptele matern, anticorpi care sa-l ajute sa lupte cu virusi, bacterii si alergeni. Dupa varsta de 6 luni, insa, este important sa ii asiguri micutului o sanatate de fier introducand in meniul sau zilnic alimente cat mai sanatoase.

sensiblu-vitamine

Pentru ca pun sanatatea pe primul loc, farmaciile Sensiblu sunt intotdeauna aproape si mai ales alaturi de tine atunci cand ai nevoie de un medicament sau de sfatul unui specialist. Tocmai de aceea, farmacistii Sensiblu au pregatit o serie de sfaturi pentru sanatatea copilului, pe baza carora am redactat un scurt ghid valabil in orice anotimp:

1. Cum fortifici sistemul imunitar al copilului

Imunitatea reprezinta capacitatea organismului de a se apara de agentii patogeni, precum virusuri, bacterii, paraziti si toxine. La copii, sistemul imunitar continua sa se dezvolte pana in jurul varstei de 11-12 ani, de unde si preocuparea pentru intarirea imunitatii acestora.

Nou-nascutii se nasc cu anticorpi preluati de la mama, insa acestia le confera doar o imunitate pasiva doar in primele luni de viata. Dupa varsta de 6 luni, sistemul imunitar al bebelusului nu mai beneficiaza de anticorpii mamei, motiv pentru care de acum inainte va avea nevoie de o alimentatie diversificata, bogata in vitamine, minerale, antioxidanti si acizi grasi esentiali. Meniul copilului ar trebui sa fie format din legume precum broccoli, varza de Bruxelles, sfecla rosie, conopida, ceapa si usturoi, si fructe proaspete, in special citrice, banana, avocado si kiwi.

In lupta cu raceala de sezon, cand imunitatea micutului este scazuta, suplimentele nutritive pot fi de mare ajutor, insa doar daca sunt insotite de o alimentatie echilibrata.

2. Cum tinem alergiile la distanta

Consultantul in alaptare te poate ajuta sa ii oferi bebelusului tau cel mai minunat dar - laptele matern. Cauta consultantul cel mai apropiat!

Tot mai multi copii sunt afectati de rinite alergice sau astm, o forma de alergie respiratorie ereditara care incepe sa se manifeste brusc, fie cu ocazia unei viroze, fie cu ocazia expunerii la substante alergeni precum polenul sau mucegaiurile.

Alergiile alimentare sunt, de asemenea, tot mai frecvente in randul copiilor si sunt provocate in special de produse precum oua, lapte, arahide, nuci, peste, grau sau soia. Printre alimentele benefice pentru copiii, dar si adultii alergici, se numara merele, perele, strugurii, pepenele rosu, avocado, dar si afine, ceapa verde, linte si orez brun, care contin quercitina, un antioxidant care inhiba eliberarea de histamine.

3. Lipsa de fier, principala cauza a anemiei feriprive

Imunitatea nu se obtine doar prin vaccinare, ci si printr-o alimentatie corespunzatoare. Inca de la inceputul diversificarii, trebuie sa te asiguri ca hrana bebelusului contine cantitatile de nutrienti necesare unei cresteri si dezvoltari sanatoase. Vitaminele si mineralele, in special fierul, joaca un rol fundamental in mentinerea sanatatii celui mic.

Deficienta de fier reprezinta cea mai frecventa cauza a anemiei, asa ca este important sa le asiguram copiilor o dieta echilibrata, bogata in alimente care contin fier. Asadar, misiunea ta este sa il convingi pe micut sa consume ficat, carne rosie slaba, galbenus de ou, fasole boabe, linte, naut, mazare, spanac sau broccoli, alimente care contin cantitati esentiale de fier.

4. Probioticele, esentiale pentru o digestie usoara

Cu siguranta nu este prima oara cand auzi ca probioticele joaca un rol esential in mentinerea echilibrului sistemului digestiv. Probioticele ajuta la dezvoltarea bacteriile benefice din stomacelul copilului si la mentinerea unei digestii optime, fara episoade diareice, constipatie, balonare sau indigestie.

Asadar, pentru mentinerea unui sistem digestiv sanatos, din alimentatia copilului tau nu trebuie sa lipseasca sursele naturale de fibrele si lactatele cu bacterii probiotice: broccoli, seminte de chia, anghinare, linte, fasole, paine integrala, avocado. Poti lua in calcul si suplimentele alimentare cu probiotice dupa tratamentul pentru enterocolite sau alte afectiuni, pentru refacerea florei intestinale.

5. Miscarea in aer liber si alimentatia echilibrata = un copil energic, plin de viata

Miscarea inseamna sanatate inainte de toate. Si asta pentru ca in timpul activitatilor fizice, circulatia sangelui se imbunatateste, asigurandu-se astfel o mai buna oxigenare a creierului. Asadar, incurajeaza-ti copilul sa iasa in parc, la joaca, si sa practice un sport care ii place. Chiar si copiii care sufera de astm sau alte afectiuni cronice isi pot imbunatati starea de sanatate practicand un sport, recomandat de medic. Singura ta grija, ca parinte, este sa te asiguri ca nu este expus la alergeni, pe timpul antrenamentelor.

O alimentatie echilibrata, bogata in vitamine ofera energie micutilor. In fiecare dimineata, prepara-i copilului tau cate un smoothie concentrat din legume si fructe de sezon si asigura-te ca din meniul sau nu lipsesc lactatele, ouale, carnea, pestele si cerealele, toate consumate, bineinteles, in cantitati moderate.

In plus, daca ai luat in calcul si suplimentele naturale, poti sa le achizitionezi la un pret redus cu 25% pana pe 31 mai 2017, numai de la Sensiblu, pentru superprimavara!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul