Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Cu Vechime gabitzza's Avatar
    Membru inregistrat la
    05.10.2007
    Localitate
    Bucuresti
    Postari in forum
    7.679

    Idee Alimentatia vegetariana in sarcina

    Una dintre cele mai mari griji ale viitoarelor mamici care sun vegetariene este daca bebelusul din buritca va primi, din alimentatia mamei, tot ce are nevoie pentru a "creste mare si sanatos".

    In perioada de sarcina, oranismul are nevoie de mai multe proteine decat in mod normal (doza zilnica recomandata este de 70g si in perioada de sarcina este de 90g). Pentru gravidutele lacto-vegetariene aceasta doza zilnica de proteine este usor de atins, insa pentru gravidutele strict vegetariene (care nu consuma nici un produs animal) este un pic mai greu pentru ca isi poate obtine o parte din necesarul zilnic din legume si cereale insa va trebui totusi sa ia si sumplimente de vitamine si minerale.

    Pentru gravidutele lacto-vegetariene, necesarul zilnic de proteine se poate obtine din lapte natural sau din soia (cam 3 cani), iaurt (cam o cana), orez si mazare. Pentru gravidutele care nu consuma deloc carne sau peste, va fi necesar sa ia suplimenete de vitaimina B12, fier si zinc pentru a-si asigura aportul zilnic.

    De asemenea, gravidutele pot apela la un medic nutritionist care sa le poata alcatui o dieta vegetariana insa bogata in proteinele si calciul de care au nevoie pentru ca bebelusul sa se dezvolte armonios.

  2. #2
    Floricica Nou Venita scumpikaa's Avatar
    Membru inregistrat la
    17.10.2008
    Postari in forum
    17
    sa inteleg k tu esti vegetariana? sincer ieri cand ma uitam pe site chiar imi pusesem intrebarea daca e un pericol ptr bebe daca mamica e vegetariana, nu de alta dar eu sunt, f rar poftesc la o bucatika de carne. Insa probabil e si un avantaj la mamicile vegetariene ,si acela e k mananca sanatos ceea ce e bine si ptr bebe...

  3. #3
    Floricica Cu Vechime gabitzza's Avatar
    Membru inregistrat la
    05.10.2007
    Localitate
    Bucuresti
    Postari in forum
    7.679
    Eu nu sunt vegertariana, insa m-am gandit ca ar fi utile informatiile pentru gravidutele care sunt vegetariene

  4. #4
    Banned Floricica Nou Venita mischa2000's Avatar
    Membru inregistrat la
    25.08.2007
    Postari in forum
    10.290
    nu cred ca e vro problema ...
    fara nu stiu ce calcule si analize stiintifice ...
    daca eu ... care nu am suportat nimic toata sarcina si am dat afara tot ... am reusit si am adus pe lume un copil intreg ... banuiesc ca o femeie care maninca corect chiar si fara carne ... nu are nici o problema.

  5. #5
    Floricica Cu Vechime stefaniajohansson's Avatar
    Membru inregistrat la
    08.11.2007
    Localitate
    Borås, Sverige
    Postari in forum
    8.062
    Citat Postat de scumpikaa Vezi mesajul
    Insa probabil e si un avantaj la mamicile vegetariene ,si acela e k mananca sanatos ceea ce e bine si ptr bebe...
    din pacate nu e asa..ca vegetarian trebuie sa calculezi foarte strict aportul mai multor nutrienti fara de care corpul uman nu functioneaza bine. si chiar calculand perfect si mancand foarte strict, exista nutrienti absolut necesari, care nu pot fi luati decat din produsele animale. Omul e omnivor de 2 milioane de ani..nu exista si n-au existat populatii care sa se hraneasca doar din vegetale. Exista populatii care mananca preponderent vegetale, insa niciunde in lume nu exista populatii 100% vegetariene. Exista doar persoane care aleg aceasta viata. Nu suntem creati pt asta. Sanatoasa este o hrana completa insa echilibrata.

    Health Risks of Vegetarian Diets | eHow.com

    Possible Risks of Vegetarian Eating Risk Comments
    Osteoporosis There is little evidence that a vegetarian diet causes or cures osteoporosis. One recent study of 290 postmenopausal women found no differences in the measurements of bone mineralization between nonvegetarians and lacto-ovo-vegetarians.
    Rickets Vegan children who have limited sun exposure may be at risk of developing rickets secondary to vitamin D deficiency. One study found very low intakes of calcium and vitamin D among macrobiotic infants. Only one received a daily supplement of vitamin D, and 15 (28%) were found to have rickets. Another study found low serum concentrations of vitamin D among lactating macrobiotic women living in Boston.
    Iron-deficiency anemia Low serum ferritin levels (a sensitive measure of iron storage status) were found in 5% of male and 27% of female lacto-ovo-vegetarians, and mean ferritin levels of omnivores were significantly higher than those of vegetarians in one recent study.
    Macrocytic anemia Signs of vitamin B12 deficiency have been observed in some breast-fed infants of women who are strict vegetarians.
    Emaciation or slowed growth Excessive leanness and/or slow growth are have been noted among vegan and vegetarian infants and young children after weaning.


    Another danger of vegan diets is insufficient energy intake (calories), especially during infancy and early childhood. If energy needs are not met, body proteins will be broken down for energy, and this creates additional problems [Ann Rev Nut 11:61-92, 1991]. Therefore, adequate energy intake should be the foremost consideration in vegan dietary planning.

    Low protein digestability and quality are other potential risks. Protein quality depends on both digestibility and amino acid composition. The digestibility of protein in the usual American mixed diet is good, probably 95%to 96%. But plant protein foods high in fiber or other inhibitors may have digestibilities as low as 80% [World Health Organization Technical Report 724, 1985]. The digestibility of vegetable protein in one vegan diet for a child was found to be only 86% [Am J. Clin Nutr. 48:868-874, 1988]. Low protein quality is rarely seen in American vegetarian diets, except among vegans or fruitarians who eat small amounts of a single plant food (such as rice or fruit) as a staple. Single plant protein foods usually are lower in protein quality than most animal proteins because they lack significant amounts of various essential amino acids. Table 4 indicates the limiting amino acids (the essential amino acids present in shortest supply) in foods commonly eaten by vegans and lacto-(ovo)-vegetarians.

  6. #6
    Floricica Cu Vechime stefaniajohansson's Avatar
    Membru inregistrat la
    08.11.2007
    Localitate
    Borås, Sverige
    Postari in forum
    8.062
    Citat Postat de mischaela2000 Vezi mesajul
    nu cred ca e vro problema ...
    fara nu stiu ce calcule si analize stiintifice ...
    daca eu ... care nu am suportat nimic toata sarcina si am dat afara tot ... am reusit si am adus pe lume un copil intreg ... banuiesc ca o femeie care maninca corect chiar si fara carne ... nu are nici o problema.
    pai numai gandindu-ma la printesa ta imi amintesc ca are probleme cu mancarea..nu trebuie sa se nasca cu 12 degeta sau cu cine stie ce probleme mai grave..probleme pot fi si daca un copil e intreg, normal

  7. #7
    Floricica Nou Venita scumpikaa's Avatar
    Membru inregistrat la
    17.10.2008
    Postari in forum
    17
    nu a zis nimeni k exista populatii 100% vegetariana, si in plus fiecare isi alege stilul de viata, daca te-ai documenta cate toxine contine carnea si toate alimentele din carne,cu siguranta ti-ai dori sa o reduci din alimentatia ta. Aportul zilnic ar fi : 40% glucide, 30% lipide, 30% proteine.
    Glucidele (carbohidratii) le putem lua din : zaharuri, cereale : grau(faina,paine, paste), secara,ovaz, orez si porumb, tuberculi: cartofi , radacinoase : morcovi, napii ; leguminoase : fasolea, lintea, mazarea,soia ;fructe: portocale, mere,pere,caise,prune,banane, etc.., legumele verzi: fasolea verde, broccoli, varza,dovlecei, ardei,vinete, si toate tipurile de salate.
    Lipidele : grasimea din carne , mezeluri ,oua,lapte integral,si produse lactate,uleiul de masline...insa putem sa ne limitam la cele subliniate, excluzand carnea, sau acizii polinesaturati vegetali care se gasesc in uleiul extras din seminte ( uleiul de floarea soarelui) ;sau acizii polinesaturati vegetali care se gasesc in toate tipurile de paine,biscuiti, si produse patisere.
    Proteinele : - vegetale: cerealele,leguminoase; animale : carne, peste, oua, lactate,etc
    Deci am gasi ce manca, astfel incat aportul zilnic de calciu si vitamine sa fie corect, insa probabil mai lipseste sa invatam sa ne gandim mai mult la sanatatea noastra si sa mancam corect
    pupici pufosi !

  8. #8
    Floricica Cu Vechime stefaniajohansson's Avatar
    Membru inregistrat la
    08.11.2007
    Localitate
    Borås, Sverige
    Postari in forum
    8.062
    Citat Postat de scumpikaa Vezi mesajul
    nu a zis nimeni k exista populatii 100% vegetariana, si in plus fiecare isi alege stilul de viata, daca te-ai documenta cate toxine contine carnea si toate alimentele din carne,cu siguranta ti-ai dori sa o reduci din alimentatia ta. Aportul zilnic ar fi : 40% glucide, 30% lipide, 30% proteine.
    Glucidele (carbohidratii) le putem lua din : zaharuri, cereale : grau(faina,paine, paste), secara,ovaz, orez si porumb, tuberculi: cartofi , radacinoase : morcovi, napii ; leguminoase : fasolea, lintea, mazarea,soia ;fructe: portocale, mere,pere,caise,prune,banane, etc.., legumele verzi: fasolea verde, broccoli, varza,dovlecei, ardei,vinete, si toate tipurile de salate.
    Lipidele : grasimea din carne , mezeluri ,oua,lapte integral,si produse lactate,uleiul de masline...insa putem sa ne limitam la cele subliniate, excluzand carnea, sau acizii polinesaturati vegetali care se gasesc in uleiul extras din seminte ( uleiul de floarea soarelui) ;sau acizii polinesaturati vegetali care se gasesc in toate tipurile de paine,biscuiti, si produse patisere.
    Proteinele : - vegetale: cerealele,leguminoase; animale : carne, peste, oua, lactate,etc
    Deci am gasi ce manca, astfel incat aportul zilnic de calciu si vitamine sa fie corect, insa probabil mai lipseste sa invatam sa ne gandim mai mult la sanatatea noastra si sa mancam corect
    nu cred ca cunosti cat de pasionata si informata sunt:)
    oricum, n-am spus ca tu ai fi 100% vegan si nici ca acele probleme le vei avea tu. chiar ai scris ca mai mananci si carne rar. mi-am spus parerea legata de acest subiect. si adica: nu este chiar asa de sanatos sa fi vegetarian. e cel mai sanatos sa mananci "paleo", sau "epoca de piatra", spune-i cum vrei tu..ideea e ca mancand paleo mananci ceea ce esti programat genetic sa mananci.

    stiu foarte bine ce contine carnea, nu ma sperie absolut nimic, pt ca nu mananc decat carne bio. in schimb pt cine crede ca suplineste deficitul de proteine prin lactate (care nu sunt bio), baga in el poate chiar mai multe porcarii decat din carne. in primul rand pt ca nu suntem programati genetic sa mancam lapte, iar laptele de vaca nu este compatibil cu sistemul nostru digestiv, apoi si pt ca vacile sunt vaccinate ca sa li se prelungeasca lactatia. Sursele de soia trebuie sa fie foarte bine verificate, pt ca majoritatea produselor din soia sunt facute din soia modificata genetic, din cauza careia au aparut pana si peri pubieni la fetite de 3 ani. plus ca toate snitzelele/carnatii samd de soia si quorn sunt facute cu multe multe chimicale..la noi, unde pot cumpara aproape orice bio, nu gasesc filee de quorn sau alte produse care sa fie bio..ma indoiesc ca se gasesc in Ro.. Am incecat sa mananc si eu branza, iaurt si alti balauri de soia si din pacate nu exista bio..ce am gasit bio e laptele de soia, pe care il beau in loc de lapte de vaca. insa chiar voi face o cercetare mai amanuntita a provenientei boabelor de soia folosite de cei de la alprosoya..ca sa fu sigura ca nu bag in mine un produs modificat genetic. eu am incercat asta pt ca bebele meu a fost alergic in primele luni la proteinele din laptele de vaca ingerat de mine. aceste produse exista doar cu adaos de chimicale.

    si, atunci, cum sa fie mai sanatos sa bag in mine chimicale, in loc sa mananc ceva ceea ce sunt programata genetic sa mananc.

    inca o mentiune, cerealele nu sunt nici ele cele mai bune prietene ale sistemului digestiv uman..si ele au fost introduse de curand, de vreo 10000 de ani..
    carbohidratii rapizi (zahar, cereale, cartofi samd) nu fac decat sa cresca sansele la boli cardiovasculare..

    iar legat de aportul zilnic al celor 3 macronutrienti, sa stii ca depinde la la om la om, in functie de tipul metabolic al fiecaruia..adica eu, care sunt tip proteic, mananc 50% proteine, 20% grasimi si 30% carbohidrati. nu pot fi comparata cu cineva din tipul carbohidrati. insa ceva e clar: 30% lipide este prea mult. si-ti spun asta din perspectiva cuiva care militeaza pt consumul de grasimi si crede in noua abordare a grasimilor.

    in caz ca nu stii, am aici un filmulet despre hrana paleo
    YouTube - Paleo in a Nutshell Part 1: Food

  9. #9
    Floricica Cu Vechime stefaniajohansson's Avatar
    Membru inregistrat la
    08.11.2007
    Localitate
    Borås, Sverige
    Postari in forum
    8.062
    intre timp m-am luminat legat de toate produsele alprosoya..sunt facute din soia ce provine din Canada, Brazilia si China: toate 3 fiind tari in care se cultiva soia modificata genetic..am trimis si un mail la alprosoya, astept sa vad ce mi se raspunde..oricum, nu era asa de important sa beau acel lapte de soya..mai bine beau lapte de vaca bio..sau lapte de quinoa

  10. #10
    Floricica Nou Venita scumpikaa's Avatar
    Membru inregistrat la
    17.10.2008
    Postari in forum
    17
    eu n-am zis k te-ai referit la mine, insa ca si tine,si eu am incercat sa dau cateva exemple. Apropo, felicitari k poti sa bei lapte de soia,eu am incercat si l-am aruncat n-am putut sa-l beau, si nici produsele de soia nu le pot manca,am incercat chiftelute de soia,dar nu mi-au placut, mi se pare k n-au nici un gust. Intr-un fel ai dreptate nici un produs nu mai este sigur ca este sanatos 100% , pana si fructele si legumele sunt crescute cu fel si fel de ingrasaminte, ptr a creste cat mai repede si aratoase.
    pupici pufosi !

  11. #11
    Floricica Cu Vechime stefaniajohansson's Avatar
    Membru inregistrat la
    08.11.2007
    Localitate
    Borås, Sverige
    Postari in forum
    8.062
    Citat Postat de scumpikaa Vezi mesajul
    eu n-am zis k te-ai referit la mine, insa ca si tine,si eu am incercat sa dau cateva exemple. Apropo, felicitari k poti sa bei lapte de soia,eu am incercat si l-am aruncat n-am putut sa-l beau, si nici produsele de soia nu le pot manca,am incercat chiftelute de soia,dar nu mi-au placut, mi se pare k n-au nici un gust. Intr-un fel ai dreptate nici un produs nu mai este sigur ca este sanatos 100% , pana si fructele si legumele sunt crescute cu fel si fel de ingrasaminte, ptr a creste cat mai repede si aratoase.
    eu personal nu am vazut cu ochii mei, insa cunostinte care au fost in USA au povestit ca la ei fructele sunt duble, sau chiar mai mari..in europa inca nu e chiar asa de extins fenomenul modificarilor genetice, insa putin cate putin incep sa-si bata joc si de produsele europene. noi cumparam doar fructe si legume bio..de fapt singurele produse pe care nu le gasesc bio sunt nucile, alunele si alunele caju..si ciocolata..se gaseste si bio, insa doar 70%..si scumpaaaa..noi mancam 86% cacao..mai luam si bio, dar e si mai scumpa si..am zis ca daca tot facem atatea sacrificii in rest, putem sa avem o chestie pe care sa o mancam si asa. oricum, nu contine conservanti, coloranti samd..doar ca cacaoa nu provine din plantatii bio..