Ultimele discutii din forum
    Floricica Cu Vechime gabitzza's Avatar
    Membru inregistrat la
    05.10.2007
    Postari in forum
    7.680

Idee Medicamente interzise si medicamente permise in sarcina

Sunt o serie intreaga de medicamante care sunt total contraindicate in perioada de sarcina si care administrate de exemplu in primul trimestru de sarcina, atunci cand bebelusul este in formare, pot cauza malformatii congenitale; sunt medicamente care administrate in perioada ultimelor 2 trimestre de sarcina pot avea efecte extrem de toxice asupra bebelusului aflat in dezvoltare.

Medicamente care in mod normal sunt considerate "usoare" precum aspirina, ibuprofenul, chiar si vitamina A, administrate in periaoda de sarcina, pot cauza defecte congenitale si anomalii in dezvoltarea bebelusului.

Sunt de asemenea si o serie de medicamente care pot fi administrate in periaoda de sarcina, precum acidul folic, vitaminele prenatale (daca sunt indicate de medicul ginecolog), fierul (in cazul in care in urma analizelor trimestriale se constata deficiente sau anemii prin lipsa de fier) plus o serie de medicamente care ajuta la sustinerea sarcinii (la fel administrate doar la recomandarea si in dozele prescrise de medic).

Nici o viitoare mamica nu ar trebui sa ia nici un fel de medicament fara acordul medicului sau fara ca acestea sa fie recomandate de medicul ginecolog. Administrarea de medicamente "dupa ureche" in sarcina si nu numai poate fi foarte pericluasa si poate avea repercursiuni grave.

Voi a trebuit sa luati medicamente in sarcina? Ce medicamente v-au fost prescrise si de ce?