Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

7 alimente care te ajuta sa ramai insarcinata

27 Mai 2016

Cand vrei sa ramai insarcinata, esti tentata sa apelezi la orice metoda miraculoasa pentru a-ti indeplini obiectivul. Specialistii in nutritie iti dau o veste cat se poate de buna: secretul de a obtine un test de sarcina pozitiv se ascunde chiar in ... farfurie.

Visul de a avea copii

O serie de alimente sanatoase, care ar trebui sa se regaseasca oricum intr-o dieta echilibrata, iti ofera beneficiul stimularii fertilitatii. Asadar, spune-ne ce mananci, ca sa iti spunem cat de repede vei ramane insarcinata!

alimente_dieta_fertilitate

Alimentatia are un cuvant important de spus asupra sanatatii tale, inclusiv asupra capacitatii de a concepe un copil. Iata cum te ajuta anumite alimente sa ramai mai usor insarcinata si de ce ar trebui sa le introduci in meniul zilnic.

Fasolea

In cazul in care visezi sa devii mamica si speri sa se intample cat mai repede, invata sa iti placa fasolea mai mult decat obicei. Un studiu derulat de cercetatorii Universitatii Harvard de Sanatate Publica a analizat starea de sanatate a circa 19.000 de femei hotarate sa ramana insarcinate, inclusiv din prisma obiceiurilor alimentare.

dieta_fertilitate_preconceptie

Rezultatele au aratat ca participantele cu cel mai mare aport de proteine animale in dieta au prezentat un risc cu 39% mai mare de infertilitate, comparativ cu femeile care au consumat preponderent proteine preluate din surse vegetale, in special din fasole.

Lintea, branza tofu, pastaile de fasole si fructele oleaginoase sunt alte alternative alimentare excelente pentru preluarea proteinelor vegetale.

Inghetata

Da, ai citit bine. Inghetata te poate ajuta sa ramai insarcinata si nu trebuie sa te gandesti la cea dietetica. In acelasi studiu al Universitatii Harvard s-a constat ca femeile care consuma de obicei alimente preparate din lapte integral prezinta o rata mai scazuta de infertilitate survenita pe fondul tulburarilor de ovulatie.

Afla care este cel mai potrivit moment pentru conceptie, in functie de datele ciclului tau menstrual. Calculeaza perioada fertila!

inghetata-cirese

Laptele degresat sau cu continut redus de grasime are efectul contrar, potrivit rezultatelor obtinute de savantii britanici. Asadar, savureaza cate o inghetata delicioasa din cand cand, insa ai grija sa compensezi aportul bogat de calorii cu alte schimbari sanatoase in dieta (renunta la paine, carne grasa, bauturi acidulate etc.).

Legumele cu frunze verzi

Spanacul, salata verde, broccoli-ul si toate celelalte legume cu frunze verzi sunt bogate in acid folic (vitamina B9), un nutrient care stimuleaza ovulatia si previne defectele de tub neural la fat. Convinge-ti partenerul sa consume si el frecvent aceasta categorie de alimente, intrucat acidul folic s-a dovedit a fi benefic si pentru imbunatatirea calitatii spermei.

Semintele de dovleac

  Semintele de dovleac furnizeaza o cantitate importanta de fier, un mineral important pentru sporirea fertilitatii. Un studiu a descoperit ca femeile care isi suplimenteaza aportul de fier sunt cu 40% mai putin predispuse problemelor de fertilitate.

Painea din grau integral

alimentatie_fertilitate_2

Carbohidratii complecsi din produsele preparate cu faina integrala regleaza nivelul glicemiei si al insulinei. Ce legatura are acest lucru cu obtinerea unei sarcini? Nivelul ridicat al insulinei afecteaza secretia hormonilor reproducatori, de aceea este important sa consumi alimente cu indice glicemic scazut atunci cand vrei sa ramai insarcinata.

Uleiul de masline

  Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline extravirgin creste sensibilitatea la insulina si reduce nivelul inflamatiilor in corp (acestea din urma afecteaza ovulatia, conceptia si primele stadii de dezvoltare a embrionului).

Somonul

Pestele gras furnizeaza din plin acizi grasi omega-3, nutrienti care contribuie atat la reglarea secretiei hormonilor aparatului reproducator, cat si la stimularea circulatiei sanguine catre organele genitale.

dieta-proteine

Somonul este un peste care contine de obicei mai putin mercur decat alte specii (rechin, macrou etc.), fiind recomandat pentru consum in preconceptie si sarcina.

La fel de important este sa eviti sursele de grasimi trans in alimentatie (pe care le poti prelua din produse de patiserie, alimente procesate, prajeli sau prajituri de cofetarie). Aceste grasimi afecteaza capacitatea organismului de a reactiona la insulina, proces care poate conduce la dereglarea ovulatiei.

Tu ce alimente crezi ca sunt benefice pentru stimularea fertilitatii? Impartaseste-ti cu noi ideile in sectiunea comentariilor de mai jos!  

Citeste si despre:

COMENTARII

Calculeaza perioada fertila

Data ultimei menstruatii:

Durata ciclului menstrual:

zile

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul