Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Reguli despre alimentatie pe care copilul tau le va adopta usor

02 August 2016

Atunci cand devii parinte, lucrul cel mai important din lume este sanatatea copilului tau. O simpla raceala se poate lasa cu nopti nedormite, iar tu stii asta. Tocmai de aceea, trebuie sa te asiguri ca ii oferi tot ce este mai bun pentru el si ca il ajuti sa capete doar deprinderi sanatoase si corecte.

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Alimentatia este unul dintre cei mai importanti factori de care depinde sanatatea copilului tau si, de ce nu, a intregii familii. Aceasta poate influenta atat rezistenta sistemului sau imunitar, cat si metabolismul.

Un regim alimentar nesanatos, care nu-i asigura toti nutrientii de care are nevoie, il poate face mai sensibil in fata bacteriilor si a virusurilor, ii poate genera stari de oboseala si il poate priva de energie si vitalitate, ii poate afecta somnul si totodata poate influenta negativ functiile fiziologice.

Insa un stil de viata sanatos nu este chiar atat de greu de adoptat precum pare. Fara sa facem referire la restrictii, putem sa-i invatam pe copiii nostri cum sa traiasca sanatos, prin insusirea catorva obiceiuri usor de respectat. Iata cum poti face acest lucru:

Invata-l sa-si inceapa ziua cu bine

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dimineata, arderile sistemului digestiv sunt mult mai intense si mai rapide, iar aportul de energie de care are nevoie oricine este mai mare in acest moment al zilei.

Incepeti-va fiecare zi cu un mic dejun copios, caruia sa nu ii lipseasca vitaminele, fibrele si proteinele.

Nu exista moment mai bun pentru consumarea fructelor decat dimineata, insa cerealele si alimentele proteice isi au si ele rolul lor. Odata ce va intelege acest lucru, copilul tau va ramane cu o deprindere sanatoasa pentru totdeauna.

reguli_alimentatie_copii

Luati masa impreuna, in sanul familiei

Chiar daca pare demodat, obiceiul de a manca la masa alaturi de familie este unul foarte sanatos. Dezvata-ti copilul, daca este cazul, de meselor in fata televizorului si fa in asa fel incat sa va asezati impreuna la masa.

Intolerantele alimentare si bolile digestive la copii, problemele verii. Descopera remedii naturale cu efecte rapide pentru acestea si multe altele.

Astfel nu va fi distras si va reusi sa-si consume portia intr-un ritm constant, nici prea lent, nici prea rapid. Metabolismul sau se va regla astfel si va veti bucura totodata si sa petreceti timp de calitate impreuna.

Obisnuieste-l sa mestece corect

Masticatia este foarte importanta pentru o digestie sanatoasa. De aceea, mesele luate pe fuga pica intotdeauna greu. In plus, cu cat mananca mai lent, cu atat isi va da seama mai bine cand a ajuns la satietate. Astfel vei evita consumarea portiilor duble, care i-ar putea genera probleme de greutate.

Lasa-i la indemana gustari sanatoase

Daca ai camara plina de pungi de chipsuri si pachete de biscuiti, acestea vor fi intotdeauna prima optiune atunci cand vine vorba despre gustarile dintre mese. Inlocuieste-le cu caserole cu fructe proaspete curatate si taiate sau cu legume crocante si gustoase, pe care sa le manance cu drag ori de cate ori i se face foame intre mesele principale. Cu cat acestea sunt mai la indemana, cu atat mai bine pentru starea de sanatate a copilului tau.

Ofera-i alternative benefice pentru sanatate

Evita sa umpli frigiderul cu carne rosie si ofera-i in schimb mai multa carne alba. Renunta la painea alba si inlocuieste-o cu produse de panificatie obtinute din faina integrala, care este mult mai sanatoasa.

Inlocuieste zaharul din prajituri cu miere, sirop de artar sau indulcitor natural din stevie. Nu incerca sa-l convingi sa consume mai multe lichide oferindu-i sucuri indulcite. Prepara mancarurile la aburi, la cuptor sau prin fierbere si evita cat de mult poti prajelile.

Invata-l sa consume carnea de pui fara piele, intrucat aceasta poate fi foarte nociva. Nu ii oferi dulciuri drept recompensa si incearca sa stabiliti impreuna o singura zi pe saptamana in care are voie sa manance prajituri.

Inlocuieste ciocolata obisnuita cu una neagra, chiar daca aceasta are mai multa cofeina. Daca reusesti sa te gandesti la toate acestea in detaliu, iti vei da seama ca nu este deloc dificil sa ii oferi alternative sanatoase pentru oricare dintre placerile lui culinare.

Tu ce reguli alimentare ai adoptat pentru copilul tau? Asteptam sfaturile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul