Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Mituri despre alimentatie care ingrasa copiii

29 Ianuarie 2016

Ultimii ani au adus schimbari majore in dietele copiilor. Conceptia potrivit careia un copil sanatos este gras si frumos devine din ce in ce mai perimata, iar parintii sunt pe zi ce trece mai preocupati de ce ii pun in farfurie micutului lor.

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Odata cu cresterea alarmanta a cazurilor de obezitate infantila atat la nivel mondial cat si in tara noastra, parintii au inceput sa fie tot mai atenti la dieta copiilor. Statisticile arata ca rata de obezitate la copii este dubla in prezent fata de acum 30 de ani, iar aceasta afectiune cauzeaza complicatii severe care isi pun amprenta pe intreaga viata a copilului.

Parintii se confrunta adesea cu informatii contradictorii atunci cand vine vorba despre alimente sanatoase. O sursa da drept sanatoase anumite alimente, in timp ce o alta le desfiinteaza total si recomanda cu totul altele. Marketingul si prezentarea unor produse alimentare ca fiind din ingrediente naturale, potrivite pentru copii, contribuie si ele la o stare de confuzie printre parinti in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa.

Iata cateva mituri legate de dieta copilului care duc la acumularea de kilograme in plus:

MIT 1 - Alimentele pe care se mentioneaza ca sunt "organice" sau "fara gluten" sunt sanatoase

Etichetele de pe anumite produse alimentare te pot induce in eroare si te pot face sa crezi ca ai de-a face cu un produs sanatos pentru copilul tau. Nu te lasa sedus de cuvintele de prezentare a alimentelor, ci arunca un ochi pe lista de ingrediente. Chiar daca sunt organice sau nu au gluten, asta nu inseamna ca nu au un continut ridicat de zahar, sare, indulcitori artificiali si calorii.

Citeste eticheta cu atentie si observa daca este un aliment potrivit pentru copil si nu doar prezentat ca fiind asa. Regula pe etichetele alimentare este de a lista pe primul loc ingredientul principal. Asadar, spre exemplu, pe un baton de cereale pe care vrei sa i-l oferi drept gustare celui mic, pe primul loc ar trebui sa fie listate cerealele continute, in functie de proportii.

Dulciuri sanatoase, fara zahar, pentru familia ta. Descopera retete noi sau reinventari sanatoase ale retetelor cunoscute!

mituri_alimente_sanatoase_pentru_copii

MIT 2 - Sucul natural este o bautura sanatoasa pentru copii

Sucul natural de fructe este cu siguranta o alegere mai buna decat cel acidulat si cu adaos de zahar, insa asta nu-l face neaparat si sanatos si benefic pentru copil.

Acesta contine foarte multa fructoza (zaharul din fructe) care poate duce la acumularea de kilograme. Fructul integral contine si fibre si alte componente importante care sunt pierdute atunci cand acesta este stors. Cand micutul bea un pahar de suc va pierde pofta de mancare pentru un alt aliment, zaharul din suc dandu-i senzatia de satietate.

In locul sucului de fructe, opteaza mereu pentru un fruct intreg, este o alegere mult mai sanatoasa.

MIT 3 - Cel mai bun mic dejun este compus din cereale cu lapte

Pregatirea unui castron de lapte cu cereale este cea mai usoara modalitate de a prepara o masa pentru copil dimineata. Totusi, acest mic dejun este unul cu un continut foarte ridicat de zahar. Pe cutiile de cereale vedem adesea ca ele contin mult fier, vitamine si cereale integrale, fapt ce ne face in mod automat sa ne gandim sa sunt sanatoase. In realitate insa beneficiile legate de mineralele si vitaminele pe care le contin sunt anulate de cantitatea de glucoza. Citeste cu atentie etichetele cerealelor pentru micul dejun pentru a te feri de cele cu mult zahar.

Poti renunta total la ele si le poti inlocui cu fructe, iaurt cu un continut redus de grasimi, oua fierte sau fulgi de ovaz cu lapte. Aceste alimente le dau celor mici energie suficienta, insa nu vor contribui la cresterea in greutate.

MIT 4 - Painea facuta din faina integrala este sanatoasa

Sunt mai putine diferente intre painea facuta cu faina alba si cea facuta din faina integrala decat se crede. Amandoua au un continut ridicat de glucoza si sunt descopuse in organism in acelasi fel.

Daca pe un ambalaj de paine se mentioneaza faptul ca este facuta din fina integrala, asta nu inseamna ca este si cea mai sanatoasa optiune pentru copii si nu inseamna ca este din faina integrala 100%. Alege o paine facuta 100% din faina integrala, care are mai multe fibre, si urmareste cu atentie si ingredientele pe care le contine.

MIT 5 - Iaurtul inghetat este un desert sanatos

Parintii considera ca un iaurt inghetat este alternativa santoasa la inghetata. El este, intr-adevar, mai sanatos decat unele sortimente de inghetata, insa contine foarte multe calorii - o cupa are 380 de calorii si 76 de grame de zahar, neincluzand toppingurile.

In locul lui, opteaza pentru un iaurt semi-degresat cu fructe pe care il poti tine la congelator cateva ore pentru a capata textura inghetatei.

MIT 6 - Chipsurile sunt sanatoase daca nu sunt din cartofi

Odata ce chipsurile din cartofi au capatat un renume de mancare nesanatoasa, au aparut o multime de alternative pentru ele. Una dintre aceste alternative o reprezinta chipsurile din alte legume precum morcovi, dovlecei sau telina care pot fi pregatiti acasa sau chiar cumparate din magazine.

Caloriile continute de aceste chipsuri sunt aceleasi ca cele din cartofi deoarece vorbim despre prajirea lor in ulei. Alege sa mananci aceste legume crude cu un dressing din smantana si marar - o gustare sanatoasa si usor de preparat.

Tu cum te asiguri ca micutul tau mananca sanatos? Scrie-ne in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul