Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Controlul portiilor in alimentatia copilului

23 Noiembrie 2011

Controlul portiilor este extrem de important in prevenirea obezitatii la copii, o amenintare continua in epoca moderna. Portiile alimentare servite la fiecare masa au inceput sa ia amploare cu trecerea timpului si sa determine micutii sa manance cantitati impresionante de alimente. Este important ca dimensiunile portiilor sa fie tinute sub control, pentru ca cei mici sa nu riste probleme de greutate si sanatate mai tarziu.

Sanatate si Ingrijire

Dezvoltare si Comportament

Portiile mari de mancare, o tendinta actuala nociva

Educatia copilului cu privire la controlul dimensiunii si calitatii portiilor este esentiala pentru dezvoltarea unei atitudini sanatoase asupra alimentelor.

Atunci cand cumparati un produs alimentar, pe eticheta scrie numarul de calorii continut intr-o anumita cantitate din acel produs, cel mai adesea in 100 de grame. Insa nu toate iti ofera si sfaturi cu privire la cat din el ar trebui ca micutul sau tu sa mananci la o singura masa. Este un simplu ghid al caloriilor si nutrientillor continuti.

Cel mai important de stiut este ca alimentele bogate in calorii, dar si in grasimi, zahar sau sare trebuie consumate cumpatat si in portii foarte mici. Iar alimente ca legume, fructe, cereale integrale pot fi oferite copilului in cantitati mai mari, pentru ca nu sunt foarte calorice si contin vitamine si minerale esentiale.

controlul_portiilor_in_alimentatia_copilului

Trucuri pentru reducerea portiilor

Iata cum te asiguri ca micutul tau mananca echilibrat si nu abuzeaza de mancare fara sens:

  • evita sa servesti masa in farfurii mari, pentru ca vei fi tentata sa ii pui mai multa mancare decat are nevoie la o singura masa;
  • evita sa ii dai pe mana o punga intreaga de covrigei sau chipsuri atunci cand le oferi ca gustare; da-i portii prestabilite, puse in recipiente de marimi adecvate - cateva chipsuri, 5-6 covrigei si atat;
  • evita sa tii pe masa alimente in afara celor servite atunci; ele pot fi tentante pentru copil;
  • ai grija la mesele luate la restaurant, pentru ca se servesc portii foarte mari de mancare si nu este bine ca micutul sa-si strice obiceiurile alimentare sau dieta; daca stii ca portia de mancare pe care o doreste este foarte mare, cere jumatate din ea sau pune-l sa o imparta cu tine, astfel incat sa nu depasiti aportul caloric si nutritional de care are nevoie;
  • adauga mai multe fructe si legume la fiecare masa;
  • limiteaza rasfaturile alimentare (prajituri, dulciuri, snacks-uri) si evita sa il lasi sa manance la calculator sau in fata televizorului, pentru ca va consuma mai mult decat are nevoie.

Jocurile care implica miscare ne fac copiii mai indemanatici. Afla cum!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul