Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Obiceiuri sanatoase pentru greutatea normala a copiilor

22 Iunie 2011

art_alimentatie_copil_sub_3_aniGreutatea optima pentru varsta si inaltimea copilului da batai de cap tuturor parintilor in epoca obezitatii. Alimentatia nesanatoasa si fast-food-ul sunt inca la mare cautare in randul copiilor in ciuda eforturilor nutritionistilor de a estompa evolutia lor. Ai nevoie de trucuri pentru a mentine greutatea copilului in parametri normali.

Dezvoltare si Comportament

Daca cel mic are acum o greutate normala, atunci este bine sa ai in vedere anumite lucruri pentru a incerca sa o mentii astfel. Prin cateva obiceiuri sanatoase il poti pune la adapost pe copilul tau de riscul de a fi obez sau supraponderal pe viitor.


Invata-l sa ia micul dejun in fiecare zi!

Specialistii avertizeaza ca micul-dejun zilnic este cheia tuturor problemelor de greutate. Acesta nu numai ca asigura energie pentru toata ziua, dar se pare ca ofera si senzatia de satietate mai lunga si ca determina copilul sa manance mai putin. Dieta micului-dejun este folosita si in randul adultilor si este parte integranta a unui stil alimentar sanatos.

mancare_sanatoasa_cina_familieLuati cina in familie!

Este greu sa iei micul-dejun sau pranzul in familie pentru ca fiecare membru al familiei are un program diferit. Insa cina trebuie sa fie cea care ii aduna pe toti laolalta. Specialistii au descoperit ca masa in familie a fost asociata cu obiceiuri culinare sanatoase si cu o rata mai scazuta a obezitatii in randul copiilor. Ei chiar au dat o denumire acestui obicei si l-au numit "mancat social".

Nu lasa copilul sa decida meniul!

Daca faci asta o singura data, atunci va trebui sa devina lege. S-ar putea sa iti para rau! Copilul va refuza sa mai manance daca nu stabileste el ce anume va dori. Cel mai bine este sa incerci sa impui tu un stil alimentar cat mai echilibrat si sanatos de la inceput, iar copilul sa se supuna fara drept de apel. In plus, copilul poate face alegeri nesanatoase.

Afla care sunt pasii esentiali in dezvoltarea sanatoasa a vointei copiilor! Sfaturi de la psihologul Irina Petrea

Nu lasa copilul sa manance altceva decat restul familiei!

Nu este recomandat nici sa il lasi pe copil sa manance altceva decat restul familiei, doar pentru ca asa vrea el. Impune de la inceput aceasta regula. In caz contrar ai putea constata ca micutul tau va dori numai cartofi prajiti si anumite alimente nesanatoase in timp ce restul familiei mananca sanatos si echilibrat. Nu este o idee buna! Bineinteles ca regula nu se aplica daca cel mic are o varsta foarte mica si meniul lui nu este compatibil cu al familiei!


art_copiii_televizorulRedu timpul la televizor al copilului!

Petrecutul timpului la televizor incurajeaza consumul irational de alimente. Specialistii sustin ca exista o relatie de cauzalitate (indirecta) intre televizor si obezitate. Se pare ca din ce in ce mai multi copii mananca in fata televizorului in ziua de astazi. Este un obicei extrem de nociv si un factor de risc pentru obezitate.


Nu fi prea stricta cu alimentatia copilului!


Cu siguranta ca nu vrei ca micutul tau sa se invete cu gustul cartofilor prajiti, hamburgerilor, ciocolatei sau a altor alimente nocive. Insa nu trebuie sa fii excesiv de stricta cu el! Este mai bine ca micutul sa aiba o dieta echilibrata si sa guste din cand in cand o prajiturica, dar sa nu devina un obicei. Cel mai important este sa vorbesti cu el despre acest subiect si sa ii explici riscurile consumului excesiv al acestor alimente. Este mai indicata o abordare echilibrata decat una militieneasca. Copilul va gusta la un moment dat si astfel de alimente - cu sau fara voia ta - si cand va descoperi gustul lor va risca sa cada in capcana lor, fara o pregatire prealabila.


Invata-l pe copil sa controleze stresul!

Si invata-l si metode sanatoase pe care sa le practice astfel incat sa se relaxeze si sa se calmeze intr-un mod adecvat. Specialistii sustin ca micutii care sunt stresati sunt mai predispusi la obezitate.

art_1_somn_greutate_obezitateStabileste o rutina de somn a copilului!

Aceasta trebuie implementata in programul lui inca de cand e mic. Somnul este esential pentru combaterea obezitatii. Medicii au asociat lipsa somnului cu cresterea in greutate. Atunci cand copiii sunt obositi si stresati din cauza somnului insuficient apar schimbari hormonale si metabolice care cresc riscul de obezitate.


Adoptati obiceiuri culinare in familie!

Educatia alimentara se face mai ales prin practica. Copilul va manca si ii va placea ceea ce vede ca se mananca in sanul familiei. Asadar, atata timp cat voi mancati sanatos si aveti un stil alimentar echilibrat, exista foarte putine sanse ca micutul sa se abata de la aceaste obiceiuri culinare.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul