Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Alimentatia raw in alaptare

25 Septembrie 2014

Alimentatia raw in alaptare ridica aceleasi semne de intrebare si confuzii in mintea mamicilor ca si in randul gravidelor. Dieta cu hrana "vie" naste numeroase controverse printre specialisti in special cand vine vorba de sarcina si alaptare, din cauza riscurilor la care este supus fatul, respectiv sugarul - subnutritie, anemie, rahitism etc.

Daca dieta raw iti face cu ochiul si alaptezi copilul, iata care sunt principalele lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere, dar si ce masuri de precautie trebuie sa iti iei!

alimentatie-raw-alaptare

Care sunt riscurile sau pericolele dietei raw in alaptare?

Oricat de sanatos si hranitor ar fi acest regim crudivor vegetal, exista o multime de riscuri pe care le ridica asupra sanatatii bebelusului alaptat. Nu uita ca laptele matern este singura sursa de hrana pentru sugar si ca trebuie sa contina absolut toti nutrientii esentiali pentru o crestere si o dezvoltare armonioase.

In conditiile in care dieta raw exclude din meniu unele dintre cele mai importante surse de proteine de calitatea intai - oua, lapte, carne -, exista riscul sa nu ii furnizezi copilului unii dintre cei mai importanti nutrienti pentru crestere. Potrivit multor specialisti, proteinele de cea mai buna calitate din carne, oua sau lapte de origine animala nu pot fi substituite de niciun tip de proteine vegetale.

Un alt dezvanataj al dietei raw in alaptare consta in faptul ca nutrientii consumati prin hrana "vie" nu sunt corect sau integral absorbiti in organism. Fibrele provenite din alimente vegetale consumate in stare naturala nu pot fi descompuse la fel de usor in organism precum cele provenite din preparate procesate termic, ceea ce impiedica absorbtia corecta a nutrientilor in corp. In situatia in care organismul tau nu absoarbe substantele hranitoare din alimente, acestea nu ajung nici in laptele de la san si risti ca cel mic sa sufere de deficiente nutritionale care duc la aparitia numeroaselor boli (sistem imunitar slabit, anemii, rahitism etc.).  

Cum poti sa tii dieta raw in sigutanta in alaptare?

Ce se intampla cand povestea alaptarii isi scrie ultimele randuri? Iti spunem noi: povestea continua cu multa iubire. Afla cum!

Principala grija pe care trebuie sa o ai atunci cand urmezi dieta raw in alaptare este sa acoperi tot complexul nutritional de care au nevoie organismul tau si bebelusul intr-o zi doar cu un meniu format din alimente vegetale crude.

1. Tine cont de faptul ca atunci cand alaptezi, aportul tau caloric trebuie sa fie mai mare cu 500-600 de calorii fata de perioada de dinainte de sarcina - concentreaza-te pe pe consumul de cereale, seminte si fructe oleaginoase, intrucat au o densitate calorica si nutritiva crescuta.

2. In alaptare, ai nevoie de o cantitate dubla de proteine (75-85 g/zi). Cum acestea nu pot fi procurate din carne, oua sau lapte, este important sa acorzi o atentie mai crescuta alimentelor vegetale care iti furnizeaza cea mai mare concentratie din acesti nutrienti, cu atat mai mult cu cat nu au aceeasi calitate precum cele de origine animala - cereale, seminte, fructe oleaginoase, legume verzi etc.

3. Dieta raw determina un deficit crescut de calciu, in absenta lactatelor de origine animala si a oualor din meniu. Doza zilnica recomandata in alaptare ajunge pana la 1200 mg pe zi, pe care le poti procura prin cresterea aportului zilnic de vegetale bogate in acest mineral - alge de mare, seminte de susan, broccoli, legume cu frunze verzi etc.

4. Acidul folic (folatul) este un alt nutrient asupra caruia trebuie sa iti indrepti mai mult atentia intr-un regim alimentar raw atunci cand alaptezi. Cum suplimentele cu acid folic sunt suspecte de efecte periculoase asupra sanatatii (tale si a copilului) pe termen lung, este important ca necesarul zilnic sa fie procurat doar din surse alimentare - legumele verzi si sucul de portocale sunt doua surse pretioase de alimente raw care te pot ajuta sa il acoperi.

Specialistii in alimentatia raw sunt de parere ca regimul cu hrana "vie" nu ar trebui sa fie o sursa de stres in alaptare. Cu un meniu zilnic de bun-simt, variat si bogat in alimente din toate categoriile alimentare, poti asigura stimularea lactatiei si un lapte matern hranitor pentru copilul tau.  

Tu tii dieta raw si alaptezi copilul? Cum reusesti sa acoperi deficientele nutritionale la care te predispune acest regim si care pot afecta cresterea si dezvoltarea sugarului? Spune-ne sugestiile si sfaturile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul